Sep 16, 2009

en liten update.

Igår hade vi äntligen vår första lektion i sömnad i skolan! Vi fick en massa information på en gång och blev gråtfärdiga, haha, men jag antar att man lär sig med tiden. Igår lärde vi oss sy några snygga sömmar:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Inte mycket att titta på men själv tycker jag snygga sömmar är viktiga, och bra sydda plagg ser mycket lyxigare ut. Har länge velat lära mig sy snygga sömmar, så jag är lycklig!

För övrigt har jag fyndat ett par grejer på loppis:
Photobucket
Photobucket
Jag kan inte låta bli att köpa söta billiga skålar och burkar. Nåja, jag går ju inte mycket på minus direkt...

På måndag fick jag hem tre häften som jag köpt av Karin, och dom är alldeles underbara! Jag älskar att pärmen är matt och "papprig", och inte plastig och glansig, känns retro!
Photobucket
Photobucket
Nu ska jag få i mig lite mat och sedan klippa en massa prislappar, Helsinki Vintage närmar sig!

1 comment:

Teresa said...

Haha oj, märkte just att mina skolhäften ser nästan precis likadana ut som Karins häften. Blev troligen inspirerad av dig/din blogg omedvetet!