Jan 15, 2010

loppis: Piispanristin kirpputori

Piispanristin kirpputori
Kalevantie 9-11, Åbo (karta)
Må - Fre 10-18
Lö-Sö 10-16
Photobucket
Piispanristin kirpputori är ett stort självbetjäningsloppis, men har även en gigantisk avdelning för möbler och prylar som inte säljs av privatpersoner.
Photobucket
Photobucket
Hit skall man komma om man letar efter en ny soffa, det finns massvis med sådana! Kom dock ihåg att det inte går att betala med kort här.
Photobucket
Photobucket
Den här turkosa blev jag lite förtjust i, tänk med en massa kitchiga kuddar! 35€ kostade den.
Photobucket
Photobucket
Gångarna är rymliga och det finns mycket grejer att rota bland. Här fyndar jag ganska ofta, eftersom folk inte sätter för höga priser.
Photobucket
+ stort och luftigt
+ mycket möbler till billiga priser
+ bra med parkeringsplatser på gården
+ fyndnivån hög

- går endast att betala kontant

4 comments:

Hannasvirrvarr said...

JA! Detta är kanske mitt absoluta favoritloppis i Åbo. Inser nu att det är många många veckor sen jag besökte det sist. Måste jag åtgärda i helgen :)

Lia said...

Dit ska jag åka snart!

Miranda said...

Uuh, vi ska köpa ny soffa, måst fa dit o kolla! :D E dom (sofforna) hel oanvända? Ser ut som så på bilderna iaf.

Red said...

Miranda - vissa ser iallafall oanvända ut, eller väldigt lite använda. Men där finns nog välanvända också!