Jan 16, 2010

loppis: Frälsningsarméns lager.

Virusmäentie 65, Åbo (karta)
Må - Fre 9.30 - 17
Lö 10 - 15
Photobucket
Det finns flera Frälsningsarméns loppisar i Åbo, detta är den största och fungerar även som lager, här sorteras och prissätts allting som sedan forslas vidare till andra loppisar. Enligt mig är detta den bästa Frälssisen i Åbo.
Photobucket
Photobucket
Här hittas både möbler, kläder och prylar, och till helt okej priser. Prislapparna har olika färger och varje vecka är en ny färg på 50% rea.
Photobucket
Photobucket
Jag fyndar mest kläder här, men även vår fåtölj är härifrån!
PhotobucketPhotobucket
+ fyndnivån hög
+ bra med bilplatser på gården
+ mycket kläder
+ 15% rabatt på över 10€ köp med Frälsningsarméns stamkundskort (rekommenderas, kostar 5€)

- går ej att pruta
- usel skoavdelning

5 comments:

Anonymous said...

vilket underbart initiativ att tipsa om loppisar! märker att jag glömt bort några ställen sedan tiden jag bodde i åbo. kommer definitivt att memorera dina tips innan åbobesöket nästa helg. tack!
sofai

Hannasvirrvarr said...

Den frälsisen har jag inte ens varit till, ser bra ut. Såg att du länkat till mig, skoj :) Jag kom mig äntligen för att länka till dig nu också.

Red said...

Sofia - kul att du gillar det! :)

Hanna - jag rekommenderar den, och tack för länken :D

Jud said...

Shitt å hej. Där kanske jag kunde hitta en fåtölj åt mig...va ligger fåtölj priserna på?

Red said...

Jud - det varierar, är det en gammal rokokofåtölj är den dyrare, men t.ex. vår kostade fjuttiga 25€! Ganska billig loppis är nog detta.