Jan 14, 2010

loppis: Eurokirppis

Radiomiehenkatu 3, Åbo (karta)
Må - Fre 10-18
Lö - Sö 9-15
Photobucket
Eurokirppis är en så kallad självbetjäningsloppis där man hyr ett bord och säljer sina gamla grejer. Lokalen är enorm och där finns både kläder, prylar och möbler. Priserna varierar eftersom försäljarna själv prissätter.
Photobucket
Photobucket
Det finns gott om utrymme i gångarna så det blir inte trångt, och möblerna har en egen avdelning. Här hittar man också möblemang från gamla hotell, firmor och dylikt.
Photobucket
Photobucket
Fyndnivån är ganska stor eftersom det finns en massa grejer att rota i. Dock kan man bli lite sur då vissa människor sätter alltför höga priser och det inte går att pruta.
Photobucket
Photobucket
+ stor och luftig lokal
+ fyndnivån relativt hög
+ bra med parkeringsplatser

- det går inte att pruta
- priserna varierar mycket

6 comments:

Nanó said...

Men bajjjs! Det där är min vakiokirppis som jag inte skrivit en rad om eftersom jag ville behålla detta fyndparadis för mig själv xD haha, jaja.

Vet du förresten om något ställe som heter "linkkikirppis"? Vad är det? Lär finnas i Åbo.

Hallånet said...

AAAAAAAAAH! Kostar dedär rokoko-iga möblerna massor? Vitsi ja måst ti Åbo. NU!

Red said...

Nanó - jo linkkikirppis finns i Pääskyvuori (vid Varissuo), ganska bra loppis tycker jag (också självbetjänings-), och ganska mycket billiga priser! Och förlåt, hehe :P

Hallån - Det finns en massa rokoko-soffor o fåtöljer i Åboloppisarna, gissa om man blir sugen?? Ibland kan man fynda riktigt billiga sådana för under 150€. KOM HIT :P

Hallånet said...

150! För dendär gröna soffan skulle jag kunna betala...åh, öh, trehuntti? (Alla slutar skratta, det är 95procent av min månadsinkomst, minst.) Ska kolla vad mannen har för helgplaner, så pass biten blev jag!

Red said...

Hallån - nåjo dendär gröna vet jag inte vad kostade, tyvärr... :) jag ska hålla utkik åt dig om jag ser nån billig!

Mirre said...

oh, toi vihreä sohva on aivan ihana<3