Jan 10, 2010

jag. hatar. kyla.

Rubriken summerar ganska bra de två senaste dagarna.
Tanken var att jag, syrran och pojkvännen skulle stiga upp äckligt tidigt så att vi var i Karis runt 10-tiden då loppisarna öppnade. Men bilen vi skulle köra med startade inte, och efter 45 minuter var det bara att se sig besegrad och ta mina föräldrars "andra bil" som stått oanvänd på gatan i evigheter. Den fanns under en snöhög så efter en evighet av skrapande i kylan var vi iväg i en iskall bil där uppvärmningen inte fungerade. Jag kan milt sagt säga att vi frös som fan.
Nå, när vi kommer till Karis (halv-ett-tiden) så besöker vi först vindsloppiset som naturligtvis inte är uppvärmt utan var lika kallt som utomhus. Jag kunde inte koncentrera mig då jag inte kände mina tår och huttrade så jag såg skakigt typ. Så ja det blev inte mycket fyndas där, och vi var så nerkylda att inte ens dom uppvärmda loppisarna var trevliga att gå i.

Nej, fy fan, jag hatar vintern. Nu får det bli varmare. Imorgon börjar skolan, blää. Ser inte fram emot att gå dit i denhär kylan. Är fortfarande helt jävla frusen trots att jag sitter hemma i soffan med en filt och min andra kopp te. Vi måsta ju köra isbiten hem från Hangö också.

Buhu.

No comments: