Nov 19, 2009

torsdag.

Photobucket
Photobucket
Det här fatet är ju helt underbart! Japanskt tydligen, väldigt kitchigt. Loppisfynd såklart! Perfekt att ha stearinljus på. Det undre fatet kommer från Indiska.
Idag har jag varit i skolan och ritat byxmönster, imorgon ska jag färga tyget (håll tummarna att det blir som jag vill). Lunchade även med mamma på ett nytt tapas-ställe, och drack godaste kaffet på länge! Kommer inte ihåg vad det hette (nåt spanskt) men det var i två lager, kaffe på och så nån sorts tjock mjölksocker grej i bottnet som smakade lite creme brulée typ. Sjukt gott, farligt att ha ett sådant ställe 20 meter hemifrån ;).

10 comments:

Unknown said...

vau,ihanat värit!

Miranda said...

tapasställe, var??

Miranda said...

kaffet: http://www.secret-tenerife.com/2006/10/coffee-corner-cortado-leche-leche.shtml ?

Red said...

Miranda- jo en sån var det! Himla god! Det är där som Rajala var förut, i ena ingången till Hansa på Eriksgatan :)

Lia said...

La Canaria? Jag har också ätit där, såå gott :)

Red said...

Lia - jo den mena jag, gott va det :)

Miranda said...

Måste nog besöka stället nån dag! :D

Teresa said...

Wow, väldigt asiatiskt. Gillar den där fatet massor :)

Teresa said...

Ah förresten, med alla dessa härliga updateringar med olika fat och kärl. Kanske ni sku kunna utvidga o sälja också sånt på SysterRetro?

Bara en idé~

Red said...

Tessan - jag har funderat på det, men
1. jag vill ha allt fint själv :P
2. det är jobbigt och dyrt att packa och skicka kärl :(