Nov 4, 2009

boktips.

Jag har införskaffat ett par nya böcker som jag tänkte tipsa om. The Sartorialist behöver jag väl inte berätta så mycket om, men ett minus är bokens uppbyggnad, tycker den är alldeles för tjock för att vara så liten, blir svårt att bläddra utan att måsta använda sina krafter.
Photobucket
Däremot tänkte jag tipsa er om Löytöjen Koti! En alldeles härlig bok om second hand och inredning med loppisfynd. Bilderna är sjukt inspirerande och inredningarna underbara. Kolla bara:
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Man får lust att springa till närmsta loppis. Köp den!
Idag har jag tecknat av en nakenmodell, jobbigt sådär genast på morgonen, hehe. Nu ska jag ta en tupplur så jag orkar släpa mig till gymet på kvällen...

6 comments:

Hallånet said...

Ooooooh - mönstret på dynorna på de orangea stolarna! Jag dör, såna vill jag ha!

Red said...

Hallån - det är bara som du börjar sy, såna tyger är ganska lätta att hitta tycker jag,det är ju positivt ;)

Hannasvirrvarr said...

Den ser verkligen ljuvligt inspirerande ut den boken, "loppiskrafs" i hemmet är så härligt!

Ylva said...

Hej, kikar in här lite. Vilken härlig bok det verkar vara. Är väldigt svag för böcker i den genren.
/Ylva

Hallånet said...

Påminner mej om att jag måste önska en symaskin i julklapp, dock :/ För övrigt har min blogg utmanat din blogg med en lista!

Nanó said...

Åh, så fina bilder på omklädda möbler, jag måste verkligen ta mig i nacken och börja klä om mina fåtöljer... Verkar som en kul bok, den där löytöjen koti!