Jul 21, 2009

the trip.

På onsdag tog jag och syrran bussen till Karis, där vi mötte upp våra föräldrar och åkte till sommarstugan i Ingå skärgård. Efter lite äventyrande på havet (motorn på båten gick sönder) kom vi äntligen fram, några timmar senare än planerat, haha.
Photobucket
Vitt vin i solnedgången.
Photobucket
Vi år räkor med aioli, så jävla gott.
Photobucket
Det var soligt båda dagarna, så vi låg i bikini och läste böcker mest hela tiden.
Photobucket
Och åt, det var seriöst det enda vi gjorde. Mm.
Photobucket
Fattiga riddare på mammas födelsedag. Gott.
Photobucket
På lördag reste vi till Tallinn! Hotellrummet var fint.
Photobucket
Och utsikten var underbar.
Photobucket
Espressomaskin på rummet, gott.
Photobucket
Hotellets (Swissotel) morgonmål var underbart!
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Catti var snygg. Här på en uteservering innan vi gick till en restaurang för att äta.
Photobucket
Jag var glad.
Photobucket
Ännu gladare då jag fick hugga in på sniglarna. Hallelujah.
Photobucket
Gott.
Photobucket
Andra kvällen tog vi varsin drink på rummet.
Photobucket
Sedan fortsatte vi i hotellbaren, jag tog en enorm mojito (kostade runt 7€, sjukt billigt).
Photobucket
Man fick snacks då man beställde dricka, mums.
Photobucket
Mera mat.
Photobucket
Kaffepaus mellan shoppingen.
Photobucket
Innan hemresan piggade vi upp oss med varsin grön Cosmopolitan. Helt sjukt goda! Bästa hotellet nånsin, seriöst.

Jag vill tillbaks! Tallinn är en vacker stad, speciellt på sommaren. Två timmar från Helsingfors men så annorlunda. Dessutom väldigt förmånligt, allt är billigare där.

No comments: